Nem vagyunk egyformák!

Nem vagyunk egyformák

Számos helyen olvashatunk az egészséges táplálkozás szabályairól, arról, hogy melyik étel egészséges, melyik nem, mikor ehetünk, mennyit ehetünk stb. Azonban a legújabb genetikai vizsgálatok rávilágítottak, hogy ugyan vannak bizonyos általános igazságok, amelyek összességében egészségügyileg érvényesek, de az emberek genetikailag annyira különbözhetnek, hogy egészen komoly eltérések mutatkozhatnak abban, hogy ki számára mi az igazán megfelelő.

Tehát fontos az egyénre szabott táplálkozási tanácsadás!

Hiszen honnan tudhatjuk, hogy megfelelő étrendet követünk?
Energikusak vagyunk, nincsenek súlyproblémáink, sem emésztőrendszeri problémáink, és jól érezzük magunkat!

Vegyünk egy egyszerű példát. Mivel táplálkoznak nagyrészt az eszkimók?  Halfélékkel, fókákkal, tehát a táplálkozásukban egyértelműen a fehérje és a zsír dominál. Ha ugyanerre az étrendre próbálnánk átszoktatni az indiai lakosságot, akkor nagy valószínűséggel szenvedésben telnének mindennapjaik, hiszen komoly emésztőrendszeri problémákkal kellene megküzdeniük.


Tehát a DNS-ünkben kódolt információk tehetők felelőssé az étrendre adott válaszban lévő egyéni különbségekért.

Mindezek alapján különböző táplálkozási profilokba vagyunk sorolhatók, melyek meghatározzák, hogy milyen a számunkra ideális táplálkozás.

 Markáns            Enyhe markáns           Enyhe mérsékelt                Mérsékelt

Képzelj el egy egyenest. A két végletén található két szélsőséges profil, a mérsékelt és a markáns profil. Köztük két egyensúlyi profil helyezkedik el, melyből az egyik a markáns profil bizonyos jellemzőivel, a másik a mérsékelt profil bizonyos jellemzőivel rendelkezik, de kevésbé kifejezetten.

Különböző élelmiszerek elfogyasztására különbözőképpen reagál a testünk, s a tápanyag arányok bevitele szempontjából is eltérőek az igényeink.

Mindegyik típusnak más az ideális tápanyagarány beviteli igénye, tehát meg lehet határozni, hogy hány százalékban kell bevinni a fehérjében, zsírban és a szénhidrátokban gazdag élelmiszereket az optimális felszívódás, energiahasznosulás érdekében.

A mérsékelt táplálkozási profilú emberek szervezetének egyensúlyához magasabb arányban javasolt a szénhidrátok fogyasztása, ellentétben a markáns profilú emberekével. Az enyhe mérsékelt és enyhe markáns profil két egyensúlyi típus. Rájuk a szélsőséges típus jellemzőinek keveréke érvényes, markáns  vagy mérsékelt profil dominanciával.

Mi segítségedre lehetünk abban, hogy megmutatjuk, mi a te táplálkozási profilod, és milyen lenne a te szervezeted számára az ideális táplálkozás a céljaid eléréséhez !

Ajánlott életmódváltóprogramok

Tudd meg, mire van szükséged!

Villámtesztünk segítségével felmérjük egészségi állapotodat, és javaslatot teszünk a változtatásokra egy 15 perces ingyenes konzultáció keretében.

Szeretnél hatékonyabban edzeni?

Villámtesztünk segítségével felmérjük edzettségi állapotodat, edzési szokásaidat, és javaslatot teszünk a változtatásokra egy 15 perces ingyenes konzultáció keretében.

mélyedj el cikkeinkkel a témábaniratkozz fel hírlevelünkre

Ha nem kaptál még választ minden kérdésedre, itt a helyed! A leghasznosabb információkkal  várunk minden héten.

Cikkek hasonló témában