Nem megfelelő élelmiszerek elhagyása

Elégedetlen vagy külsőddel, egészségi állapotoddal, edzettségi szinteddel? Ezekre a problémákra sokan gyors és egyszerűnek tűnő “kúrákban” keresik a megoldásokat. Azonban be kell látni, hogy a hosszútávú célok eléréséhez, nem ez a megoldás. Teljes életmódváltásra van szükség! Sokan megijednek ettől a kifejezéstől. Azt gondolják, hogy egyik napról a másikra, gyökeresen meg kell változtatniuk az életüket. Azonban ez nem így van. Az életmódváltás egy komplex fogalom. Ebbe beletartozik a táplálkozás, a testmozgás, a helyes légzés, az alvás, stresszkezelési módszerek egyaránt. Nem drasztikusan kell egyszerre mindent megváltoztatnunk, hanem lépésről lépésre kell a helyes szokásokat kialakítani, hogy a mindennapjaink részévé váljanak.

Képzeljünk el egy autót. Ha nem a megfelelő üzemanyagot használjuk, bármennyire is szeretnénk és turbózzuk fel minden extrával, nem fog működni. Ugyan ez a helyzet a szervezetünkkel is. Nem csodapirulákban, zsírégető kapszulákban kell keresni a megoldást, hanem ki kell iktatni az étrendünkből a nem megfelelő ételeket, és egészséges élelmiszerekkel kell táplálni testünket.

Mindannyian mások vagyunk, más célokkal, egészségi- és fittségi állapottal, esetleges ételintoleranciákkal, így eltérő lehet, hogy egyesek számára mi az amit feltétlen el kell hagyniuk, és mi az ami mértékkel belefér.

AZONBAN VANNAK, AMIKET AZ EMBEREK NAGY RÉSZÉNEK ÁLTALÁNOSAN AJÁNLOTT ELHAGYNI, VAGY MINIMALIZÁLNI, HISZEN GYULLADÁST KELTHETNEK A SZERVEZETBEN, EZÁLTAL AKADÁLYOZVA A HORMONRENDSZER OPTIMÁLIS MŰKÖDÉSÉT.

  • Finomított cukor (kristálycukor, nyírfacukor,barnacukor), egyszerű cukrokat tartalmazó ételek, édességek, nassolnivalók
  • Gluténtartalmú gabonafélék (búza, rozs, bulgur, árpa), s minden ami gabonából készült, feldolgozott termék (lisztek, pékáruk, tésztafélék)
  • Szójakészítmények (tofu, szójatej), földimogyoró
  • Tej, és tejtermékek
  • Hidrogénezett növényi zsírok: étolajok, margarinok, egyéb élelmiszeriparilag előállított zsiradékok
  • Feldolgozott, ultra-feldolgozott élelmiszerek, vagyis azok az, amelyek tartósítószereket, emulgeáló szereket, színezőanyagokat és különböző egyéb adalékanyagokat tartalmaznak
  • Mesterséges édesítőszerek

 

A hangsúly egy egészséges, fitt ember számára a mértéken van. Azonban sokszor az egyes érzékenységek, hormonális problémák, betegségek, rejtve maradnak, vagy csak nem gondolnád hogy egy apró tünetnek, például puffadás mi állhat a hátterében.

Nem vagyunk egyformák
Megfelelő élelmiszerek

Miután “kisöpörtük a szemetet” rá lehet térni néhány kiemelten fontos minőségi tápanyagforrásra, melyek fogyasztását érdemes a mindennapi étrendünk részévé tenni:

  • Változatos  idényzöldségek, nagy mennyiségben, minél színesebben
  • Prebiotikus (spárga, főzőbanán, padlizsán,  hagymafélék,  csicsóka, cikória, kovászos kenyér, hűtött rizs),
    és probiotikus (savanyú káposzta,  kovászos uborka, kimchi, tempeh, kombucha. ) ételek fogyasztása, az egészségünk megőrzése érdekében
  • Omega-3 zsírsavakban gazdag halfélék és tengeri herkentyűk
  • Májfélék, mint legjobb B12-vitamin és vas források

Források

Forráslista megtekintése

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Cikkek hasonló témában